Cafés op Instagram!

Er is lang op gewacht, eindelijk is het zo ver. De cafés mogen weer open en de oude openingstijden gaan weer in. Mensen zijn weer welkom en er kan eindelijk weer gefeest worden. Als café eigenaar kan je niet wachten tot jouw (vaste) klanten weer een drankje komen doen in jouw café. Dat zijn de klanten die je wilt bereiken. De vraag is alleen, hoe doe je dat? Het beste hiervoor is een nieuwe marketingstrategie. Er zijn veel innovatieve manieren, maar in dit geval is er één die hiervoor geschikt is, en dat is Instagram!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met hun volgers en alle andere Instagram gebruikers, deze foto kan worden geliket en gedeeld. Op deze manier kan het duizenden mensen bereiken. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Op deze manier kan je het commercieel inzetten. Denk bijvoorbeeld aan het delen van gezellige avonden in het café. Als mensen dit tegenkomen en ze dit leuk vinden kunnen ze het liken of doorsturen naar vrienden. Op deze manier kan je veel mensen bereiken. Je kunt mensen triggeren om een bezoekje te gaan brengen aan jouw café.

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als online chatservice voor de bedrijven. Zij kunnen werk ontnemen en dat zal er voor zorgen dat er meer tijd overblijft. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over bijvoorbeeld openingstijden of toegangseisen. Chatkracht gelooft dat een persoonlijke benadering het verschil kan maken in de klantervaring. Door bezoekers een persoonlijke, empathische en snelle service aan te bieden, maak je de klantervaring compleet. Het bieden van een goede klantenservice is essentieel geworden.